سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با جغرافیای سیاسی-اجتماعی و آموزشی روسیه

آشنایی با روسیه

کشور روسیه پهناورترین کشور دنیاست که نهمین کشور پرجمعیت در دنیا محسوب میشود. پایتخت این کشور شهر مسکو میباشد و سنت پترزبورگ و پسکوف و نووگورود از دیگر شهر های مهم آن محسوب میشوند.

برای آشنایی با جغرافیای سیاسی روسیه و دانشگاه های روسیه و شهریه دانشگاه ها در روسیه و شرایط تحصیل در روسیه و تحصیلات در روسیه و شرایط زندگی در روسیه اطلاعات زیر را ارائه میدهیم.

سیاست های دولت روسیه

سیاست کنونی کشور روسیه بر عدم درگیری و ایجاد تنش با کشورهای غربی و حفظ اتحاد و قدرت کشور خود قرار گرفته است. روسیه یکی از عضوهای اصلی در سازمان ملل متحد وسازمان تجارت جهانی، اتحادیه ی اروپا ، سازمان همکاری شانگهای و کشورهای مستقل همسود میباشد. این کشور دارای 41 استان و 21 جمهوری خودمختار است که دو شهر مسکو وسنت پترزبورگ  به دلیل جمعیت بسیار و اهمیت زیاد، به صورت خود مختار اداره میشوند.

جغرافیای اجتماعی روسیه را در ادامه بحث مورد تشریح قرار گرفته اند.

جمعیت در کشور روسیه

رشد جمعیت در کشور روسیه منفی است و اکثر مردم از قومیت روسی میباشند . و زبان رسمی آنها زبان روسی است که مضاعف بر آن حدودا 27 زبان دیگر در بخش های مختلف این کشور، مورد استفاده قرار میگیرند. روسیه به عنوان هشتمین قدرت اقتصادی در دنیا ، از واحد روبل را به عنوان واحد پولی کشور مورد استفاده قرار میدهد.

 فرهنگ مردم روسیه ترکیبی ازکلیسای ارتدوکس، اسلاوهای شرقی و فرهنگ اروپایی است. به علاوه  ادبیات ان کشور یکی از پربارترین ادبیات ها در دنیاست.

آموزش در روسیه

آشنایی با جغرافیای آموزشی در روسیه مبین این است که تحصیل در روسیه از سن 6 سالگی شروع میشود ودر 17 سالگی به پایان میرسد . که شامل 4 سال تحصیلات ابتدایی، 5 سال تحصیلات متوسطه و 2 سال دوره ی متوسطه ی تکمیلی میباشد.که دولت روسیه امکان برخورداری از تحصیل رایگان را در این دوره ها فراهم کرده است.آموزش های آکادمیک در این کشور در دانشگاه های دولتی و خصوصی ارائه میشوند.که تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور نیز رایگان خواهد بود.

مطالب گفته شده اطلاعاتی در مورد جغرافیای سیاسی- اجتماعی و آموزشی روسیه بودند که امید است مفید فایده باشند.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تحصیل در خارج از کشور به وبسایت لگال اپلای مراجعه فرمایید
021-88288200